Veelgestelde vragen
-
Wat is het verschil tussen MijnMST en de app voor thuismonitoring?
In MijnMST vind je informatie over jouw zorg in MST. Je kunt bijvoorbeeld je afspraken en je medisch dossier bekijken.
Via de app van Luscii of SanaCoach kun je thuis metingen doen en houden verpleegkundigen je gezondheid op afstand in de gaten.
-
De Luscii-app of SanaCoach-app doet het niet, wat moet ik doen?
Als de app het niet doet, kun je deze het beste verwijderen en opnieuw installeren. Je gegevens blijven dan gewoon bewaard.
Werkt dit niet of heeft de app een storing? Dan kun je het beste contact opnemen met de leverancier van de app.
- Luscii is bereikbaar via 085-130 58 51 en support@luscii.com.
- SanaCoach is bereikbaar via 046-458 80 01
-
Worden de kosten van thuismonitoring vergoed?
Ja, thuismonitoring is gewone zorg, maar dan op afstand. Het wordt dus wél vergoed. Houd er rekening mee dat op deze vergoeding het eigen risico van toepassing is. En dat je dus misschien een deel van de kosten zelf moet betalen. Neem zo nodig contact op met je zorgverzekeraar.
-
Wanneer hoor ik iets over mijn ingevulde metingen?
Als je waardes of scores goed zijn, krijg je geen bericht. Dan wacht je tot het volgende meetmoment.
Heb je een score of waarde ingevoerd die hoger of lager is dan deze mag zijn? Dan neemt een verpleegkundige van het Medisch Service Centrum binnen 2 werkdagen (maandag tot en met vrijdag) contact met je op. De verpleegkundige belt of stuurt je een bericht.
Soms krijg je ook berichten van de app zelf. Je kunt advies krijgen, of bijvoorbeeld een herinnering om iets te doen.
-
Blijf ik afspraken hebben op de polikliniek?
Ja, want voor lichamelijk onderzoek is dit bijvoorbeeld nodig. Of als blijkt dat het minder goed met je gaat. Maar als het goed met je gaat, is het misschien niet nodig om naar het ziekenhuis te komen.
-
Worden de uitkomsten van de meetmomenten met mijn arts besproken?
Als uit je antwoorden of waardes blijkt dat het minder goed met je gaat, bespreekt de verpleegkundige dit met de gespecialiseerd verpleegkundige of behandelend arts van de polikliniek waar je onder behandeling bent.
-
Zijn mijn gegevens veilig in de Luscii-app?
Ja, je kunt veilig gebruikmaken van de app. Als je meer informatie wilt over de Luscii-app, ga dan naar de website van Luscii, of naar de website van SanaNet.
-
Als er geen vragenlijst of metingen voor mij klaar staan, kan ik dan toch gegevens invullen?
Ja, klik op ‘Zelfzorg’. Bij ‘Metingen’ kun je een vragenlijst kiezen die je wilt invullen. Het kan ook zijn dat na contact met de verpleegkundige een extra meetmoment/vragenlijst voor je wordt klaargezet.
-
Ik ben niet zo digitaal vaardig, mag ik de Luscii-app samen met iemand invullen?
Dat mag. Als je de persoon met wie je de vragen wilt invullen daar toestemming voor geeft, kun je dit gewoon samen doen. Afhankelijk van jouw diagnose kan het zijn dat dit meerdere keren per dag moet worden ingevuld.
-
Moet ik de apparatuur die nodig is voor het meten zelf aanschaffen?
Afhankelijk van het zorgpad moet je de apparatuur zelf aanschaffen of krijg je deze mee vanuit het MST. Bij bijvoorbeeld het zorgpad hartfalen moet je zelf een bloeddrukmeter en weegschaal aanschaffen. Bij het zorgpad rondom darmchirurgie of zwangerschapsdiabetes krijg je de materialen vanuit het ziekenhuis.
Wil je zeker weten of je de apparatuur zelf moet aanschaffen of niet? Neem dan contact op met de poli van het desbetreffende zorgpad.
-
Wat is een zorgpad?
Een zorgpad is alle ziekenhuiszorg die je ontvangt bij een bepaalde aandoening, gedurende een langdurige of kortdurende periode.
-
Wat bedoelen we met hybride zorg?
Hybride zorg is digitale zorg thuis, bijvoorbeeld thuismonitoring, afgewisseld met fysieke zorg in het ziekenhuis.
-
Wat is Zorg bij Jou?
Zorg bij jou is een digitale zorginnovatie van Santeon. Het is nu nog gericht op het ontwikkelen van hybride zorgpaden voor de Santeon ziekenhuizen. Zorg bij Jou wil doorgroeien naar een landelijk platform voor hybride zorg, voor alle zorgpartners.