Zijn mijn gegevens veilig in MijnMST?
MijnMST gebruikt een beveiligde verbinding. MST heeft een officieel overheidscertificaat. Je kunt in MijnMST je medische gegevens bekijken. MST zorgt ervoor dat deze gegevens veilig zijn. Je logt in met jouw eigen DigiD. Je kunt zelf ook helpen om je gegevens te beschermen.
Veilig gebruik MijnMST
- Log uit als je klaar bent.
- Bewaar je gebruikersnaam en wachtwoord op een veilige plek.
- Vertel je DigiD code nooit aan anderen. Ook niet als iemand erom vraagt.
- Deel je inloggegevens niet met anderen.
Kan ik zelf gegevens wijzigen?
Je kunt zelf je e-mailadres, mobiel telefoonnummer, huisarts, tandarts, apotheek en verzekeraar aanpassen.
Ga in het menu naar mijn gegevens en kies daar voor wijzigen.
Wil je iets anders aanpassen?
Stuur dan een e-mail naar mijnmst@mst.nl.
Je kunt dit ook regelen bij de receptie bij de hoofdingang tijdens je volgende bezoek.
Wat als gegevens niet kloppen?
Soms is medische informatie nog niet bijgewerkt. Dit gebeurt na een nieuwe opname, nieuw onderzoek of gesprek met je behandelend specialist. Mis je gegevens van vóór 3 december 2021? Die staan niet in MijnMST.
Medische informatie bespreken
Begrijp je bepaalde (medische) informatie niet? Of denk je dat iets niet klopt? Neem je vragen mee naar je afspraak met je specialist.
Wie kan mijn gegevens zien?
Artsen, verpleegkundigen en andere medewerkers van MST kunnen jouw gegevens inzien als dat nodig is voor jouw zorg. Iedere medewerker heeft geheimhoudingsplicht. MST verwerkt jouw gegevens volgens de wet geneeskundige behandelovereenkomst (WGBO) en de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).
Kan ik zien wie mijn dossier heeft bekeken?
In MijnMST kun je zien welke medewerkers jouw dossier hebben bekeken. Ga naar mijn gegevens en daarna naar dossier geopend.
Je ziet:
- De datum waarop je dossier is bekeken
- De functie en afdeling van de medewerker
- Je ziet niet welke informatie is bekeken.
Toegang voor niet-zorgverleners
Sommige medewerkers ondersteunen de zorg. Zij kunnen jouw gegevens verwerken zodat zorgverleners zich op jouw behandeling kunnen richten. Voorbeelden zijn:
- een medische secretaresse die afspraken maakt
- een planningsmedewerker die opnames of operaties plant
- een ICT-medewerker die systemen onderhoudt
- een apotheekmedewerker die medicatie verwerkt
- een medewerker financiële administratie die gegevens doorgeeft aan de zorgverzekeraar
Wanneer je jezelf inlogt
Als je zelf inlogt in MijnMST, zie je dit terug als Patiënt (portaal) in het overzicht.
Verschillende afdelingen
Sommige medewerkers werken op meerdere afdelingen. Daarom kan er soms een andere afdeling staan dan waar je onder behandeling bent.
Kan ik brieven bekijken die ik heb ontvangen?
Je vindt brieven over opname en operatie in MijnMST onder dossier en vervolgens brieven.
Heb je vragen?
Neem dan contact op met het Patiënt Service Cedntrum
Mail: psc@mst.nl
Telefoon: (053) 487 20 45.