MijnMST

Klacht

Klacht

Ben je niet tevreden over de behandeling of behandelaar op de Medisch Psychiatrische Unit (MPU) van Medisch Spectrum Twente (MST)? Dan kun je dit op verschillende manieren laten weten.

Bespreek je klacht

Je kunt je klacht eerst bespreken met degene over wie het gaat, of met je behandelaar of de verpleging. De medewerkers van de MPU luisteren naar je en zoeken samen met jou naar een oplossing. Een klacht zien wij als een kans om onze zorg te verbeteren.

Algemene klacht indienen

Wil je je klacht officieel indienen? Dat kan op verschillende manieren:

  • Vul hier het online klachtenformulier in 
  • Bel met het Patiënten Service Centrum: (053) 487 20 45.
  • Kom langs bij het Patiënten Service Centrum in de centrale hal, route C02.
  • Stuur een brief naar:
    Medisch Spectrum Twente
    t.a.v. Patiënten Service Centrum
    Postbus 50.000
    7500 KA Enschede

Meer informatie over de klachtenprocedure vind je hier. 

Bij de behandeling van je klacht kun je hulp krijgen van de patiëntenvertrouwenspersoon (pvp).

Klacht over verplichte zorg

Ben je opgenomen met een zorgmachtiging of crisismaatregel op grond van de Wet verplichte ggz (Wvggz)?
Dan kun je hulp en advies krijgen van de pvp. Samen zoeken jullie naar een oplossing.
Lukt dat niet, dan kun je een klacht indienen bij de Wvggz-klachtencommissie van Mediant via:

Patiëntenvertrouwenspersoon (pvp)

De patiëntenvertrouwenspersoon is onafhankelijk en werkt niet bij MST. Deze persoon luistert naar je, geeft advies en helpt bij klachten. De hulp is gratis.

De patiëntenvertrouwenspersoon voor de MPU is bereikbaar op 06 – 19 98 59 60.

Is de patiëntenvertrouwenspersoon afwezig? Bel dan de landelijke helpdesk van de Stichting PVP: 0900 – 444 88 88 (maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur, zaterdag van 13.00 tot 16.00 uur)
Mailen kan via helpdesk@pvp.nl of chatten via www.pvp.nl (maandag t/m donderdag van 19.00 tot 21.00 uur).

Op www.pvp.nl vind je meer informatie over cliëntenrechten, verplichte zorg en klachtbehandeling.

Familievertrouwenspersoon (fvp)

Naasten of familie kunnen contact opnemen met de familievertrouwenspersoon (fvp).
De fvp helpt bij vragen of problemen in het contact met hulpverleners of MST.
De fvp voor de MPU is bereikbaar op 06 – 18 02 97 15.

Meer informatie

Lees hier een aantal folders van de overheid over de Wvggz

Bekijk hier de Wvggz-uitspraken van de Wvggz-klachtencommissie

Lees meer over de Wet verplichte ggz (Wvggz) en de algemene leveringsvoorwaarden via de websites van de overheid en de Patiëntenfederatie Nederland.